Mafia 2 (Preview)


Asi většina mi dá za pravdu, že po tak dlouhém čekání na pokračování velmi oblíbené české hry MAFIA, udělali v 2K nejlepší volbu uvolněním dema, před samotným vydáním MAFIA II. Většinu informací již asi víte z českých fanstránek věnující se této hře od samého oficiálního ohlášení, proto se jim nebudeme natolik zabývat a vrhneme se na to, co demoverze nabízí. Procházet se budeme po městě Empire Bay, které má jako každé jiné čtvrtě, jako je ta čínská, chudinská, centrum apod. V samotném demu navštívíme odlehlou část města se spoustou domků se zahradami a rozestavěnou lokalitou. Vito, hlavní hrdina celé hry bydlí ve skromné vilce a ve svém obývacím pokoji se připravuje na nadcházející akci a ještě si opakuje poslední informace, když v tom volá Joe, parťák našeho bývalého vojína. Popohání ho, protože cíl celé mise se v každém okamžiku objeví na domluveném místě.
Vito je připraven a konečně jej dostáváte do rukou. Ve svém domě je spoustu funkčních věcí, například lednička, kde si můžete vzít sandwich nebo pití, pokud máte málo zdraví, tak se vám dobije. Na pultu je také jeden z časopisů Playboy, kterých je ve hře 5. Pokud se vrhnete do koupelny, tak můžete použít kohoutky nebo záchod, ale jen pro efekt. Z okna lze pozorovat život na ulici a také jej otevřít. Ještě než se dostaneme ven, může se Vito obléci do formálnějšího oblečení. Vyrážíme na ulici, i když byly ohlašovány přechody bez loadingu, přeci jen obrazovka problikne, ale nic co by se nedalo překousnout, jen ty sliby. Před baráčkem je jak vidno živěji než v Praze, v blízkosti již slyšíte od prodavače novin, o ucházení se Empire Bay v Olympijských hrách, na druhé straně se dva muži baví zdejším leštiči bot a dozvíte se, že čistit boty u něj, není to správné rozhodnutí a navíc pěkně v češtině. Kolem stále chodí jiní lidé, mechanici, úřednici, slečny a další. Jak nám hra napsala, k volnému potulování máme limit 10 minut a auto na nás čeká v garáži. Limit se podařilo v rekordním čase prolomit. Hrou se nenecháme ovlivnit a vydávám se za dům a prohlížím si město z dálky a věřte, že detaily jsou ohromující, dohlednost velká. Interiéry, nejen Vitova domu jsou úchvatné, dobové a detailní. Venku tedy na vás čeká podobné překvapení, travnaté plochy, létající ptáci, skvělé animace a stíny. Mít více času, kochám se grafikou daleko déle, ale na to ještě bude čas.
Jak nás tíží limit, usedám do zaparkovaného kabrioletu, ladím rádio a pádlím k domluvenému místu setkání. Od začátku jsem si nastavil simulační jízdní model a zdá se mi, že dokonale kopíruje ten z prvního dílu, ale zvládnout auto problém není a po pár zatáčkách už víte, jak se auto zachová. Jenže jsem doplatil za vysokou rychlost a policie mi již byla v patách s tím, že mám zaplatit pokutu, v kapse mám pár doláčů a nehodlám jimi nakrmit zkorumpované fízly. Řežu každou zatáčku a oni pořád za mnou, zkusím trik, blinkr doleva a jedu doprava, samozřejmě, že tak to není, to jsem se jen nechal unést panem Knorem. Pravda, napálil jsem to do protijedoucího vozidla a z auta mi zbyl pouze šrot a než jsem stihl uplatnit Vitovo opravárenské řemeslo z vojny, byl jsem zastřelen a obrazovka jen odsejpá černobílou animaci úmrtí. Tak jsem si hrál dlouho a do mise jsem se dostal až po několikátém opakování, přičemž jsem stále objevoval něco nového. Nakonec jsem vyzkoušel i toho čističe bot a zas tak špatný nebyl.
Navštěvuji obchod se zbraněmi, vezmu kulovnici s tím, že mi za legálnost zbraně prodavač ručí, to určitě. Je na místě zkusit i obchod vykrást, což jde, ale prodavač se bude bránit. Stačí se ho zbavit, vybrat kasu a utéci. Pokud se na místo vrátíte, je už uzavřené policejní páskou. Jindy zas policie dělá výslech svědků. Ve městě se potuluje černošský gang, který asi nahrazuje mafiány z prvního dílu, jakmile si s jedním začnete, jdou po vás všichni. Souboj pěstí je efektní a zpestřuje hru, různá komba a kolize s okolím jsou bezva. Pokud chcete vyzkoušet hromadné přejetí alá GTA, půjde to jen s těží, chodci mrštně uhýbají. To už zabočuji do osudné ulice a pouští se další ingame scéna, které jsou opravdu tak skvělé, jak bylo avizováno. Pár slov prohodím s další ústřední postavou, Henrym, který si nás najal, a dozvídám se, že Mussolini se zavděčil za to, že skončil v Americe, přičemž spící Joe zamrmlá, jestli mu koupil i lístek a v komickém duchu se nesou i další situace. Černá auta již přijíždí a já jsem připraven s těžkým kulometem je pokropit, bohužel se to nevyhne problémům a tlouštík, muž, který si zaslouží zemřít, v posledním okamžiku zdrhne do protějšího lihovaru.
Balíme a letíme dokončit, co jsme započali. Joe na chodbě popraví gangstera stojícího v cestě, již se kryji mezi dveřmi a zahajuji palbu na dva bezbranné chudáky, ale jak poznávám systém uzdravení, i málo stačí do smrti a proto budu příště opatrnější. Vyrážím dveře a vpadneme do lihovaru plného ochránců našeho tlouštíka. Zde se velmi oplácí systém krytí, ale střílet naslepo Vito nedovede. Po výbuchu začíná vše hořet a plamen se bude nadále šířit. Pokračujeme v jednom stylu, Joe má stále připomínky a to už jedem výtahem do dalšího patra, přičemž si neodpustí škody, které vzniknou na tomto chlastu, a párkrát si lokne. V tom již se zvedá mříž a zpoza vrat se ozývá hlas, že jsme dorazili. To jsem nečekal, co nastane, rázem je ze železných vrat cedník a já umírám, přitom ještě Henry říká, že mají tomíky, bohužel pozdě. Misi opakuji a jsem připraven si to s nimi řádně vyřídit.
Tlouštíka jsme zahnali do kouta a přichází dobře známá scénka jeho popravy. Henry je postřelen, takže jej musím odvést k zasranýmu doktorovi. Tady už po nás jde policie, po pár kličkách už jsem na mostě, kde to celé končí, vše je jak známo pod kontrolou a příběh pokračuje až v plné hře. Toto je náplň demoverze, kterou byste neměli vynechat. V čem si MAFIA 2 zaslouží pochvalu, bylo zmíněné výše, celé se to dá označit za plus. Teď jsme u výstřelků, které si studio 2K Czech připravilo pro skalní fandy. Prvně to byly exkluzivní recenze s bídným hodnocením, rozhodně pod očekáváním, jaké jsme čekali. To v 2K Czech brzy tvrdě odsoudili. Druhý zásah přišel se zrušením sběratelské edice, což jsem moc neřešil, jelikož jsem po její zdražení přešel na normální verzi, pak se objevila zpráva o edicích v jiných státech a to se už avizovalo na petice. Ještě stále není jasné, jak to bude. Další rána přišla z informací, že byly zrušeny zbraně na blízko, nicméně jsou v demu jejich stopy.
Teď dobrá zpráva pro majitele ATi a špatná pro příznivce Nvidia. Plánovaně to mělo být naopak, ale jakmile byla Mafia 2 obohacena fyzikou PhysX, ne jedno srdce rudého obra pohaslo. MAFIA 2 disponuje vším, co balík enginu PhysX nabízí, tříštění skla, dřeva, betonu a dalších efektů tlakových vln. Vůbec poprvé byla ve hře předvedena technologie Apex Clothing, simulující látky oblečení. To vše si mohou užít majitelé Nvidia karet s CUDA procesory. Bohužel to není tak pravda. Majitelé ATi si můžou vesele hrát, fyziku zapnout přes procesor, pokud má dostatek výkonu, kdežto u Nvidie to je jinak. Pokud zapnete střední fyziku, přinejlepším vám počet snímků klesne na polovinu a pokud půjdete výše, je to konec a to i pro nejvýkonnější karty GTX295 a GTX480. Nvidia svižně vydala opravný ovladač, který přidá pár snímků k dobru, ale stále to není žádná sláva. Šikovná komunita už přišla na to, v čem spočívá onen problém a je to právě zmiňovaný Apex Clothing. Naneštěstí existuje řešení a to odstranit ze složky apex v adresáři hry pár souborů a rázem je hra po zapnutí hratelná. Tady Nvidia se svým PhysX zklamala.
Další úder přišel nečekaně z rádia, které hraje anglicky a otázkou je, jestli bude v plné hře přeloženo opravdu vše. Během jsem narazil na docela dost chyb, ale pokud je nehledáte nebo nejste jako v demu odkázání na malou oblast, hledat se vám bude hůř. S hlavním hrdinou se k vodě ani nepřiblížíte, pokud zahučíte s autem, jste teleportován na břeh. Když už to, tak by byla lepší smrt stejně jako u prvního dílu. Na jazyku toho mám ještě mnoho, ale to si nechám ještě na samotnou hru. Z hry sála duch předešlé hry, ale také zavání zásahy odjinud. Za poslední roky se toho hodně změnilo a teď nám bylo odtajněno, kolik věcí z hry vymizelo.

Mohlo by se vám také líbit