Just Cause 2 (Preview)


Jak obstojí Rico na nové půdě pod vládou nelítostného diktátora? Shrnu vám dojmy z nadcházejícího dema, pokračování svěží hry s agentem přebírajícího schopnosti nepřemožitelného Chucka Norrise, kterého jsem náhodou včera sledoval na Nově a neustálé to be continued... na konci každého dílu mě již odradilo, ale Rico Rodriquez je jiná káva. Už v prvním díle pěkně otřásl základy ostrova San Esperito, aby urovnal vztahy vlády a rebelů. K tomu mu posloužili frajeřinky, které by mu záviděl i James Bond. Hlavním tahákem byl padák a lano. Moc toho vlastně dělat nešlo, protože jste se mohli jen přichytit k vozidlu. Hra měla obrovskou rozlohu a šlo se dostat téměř všude. Bohužel náplň misí nebyla moc pestrá a stála za starou belu a technické zpracování z dnešního pohledu taky. I tak si šlo užít skvělou zábavu. Ještě před příchodem hry samotné se objevilo demo, s omezenou částí hry. Jinak tomu není ani u dnešního pokračování, které včera vyšlo během odpoledne na Xbox 360 a následně večer pro PC na Steamu a PSN.
Určitě si toho cením, že se ještě dnes málokdo rozhodne vydat ukázku ze hry, navíc z takové s otevřeným světem. Se Steamem nebyl žádný problém a během pár minut jsem měl hru na talíři. Spuštění proběhlo hladce a nastavení obrazu svému, tedy vše ,jak říkajíc na max. Od začátku jsem hru spouštěl zároveň s frapsem, pro sledování snímkování. S údivem jsem sledoval, že Vsync blokuje snad 80 FPS, takže jsem se krásně držel na 60 FPS, které je maximální pro zapnutou synchronizaci. Začátek není moc fascinující, ale po chvilce vše opadne a vy se můžete kochat zdejší krajinou, aniž by byla nějak osídlena, ale to nic, stačí ujít pár kroků a pohledem dolů uvidíte teprve tu pravou grafickou kanonádu. Dohled je doslova nekonečný co pixely stačí a efekt rozžhavené pouště je okouzlující. To se autorům, kteří za touto hrou stojí a je jím nikdo jiný než kreativní studio Avalanche, které již pracuje na dalším projektu, povedlo. Začínáme na opuštěné osadě, kde se náhodou nachází střelnice a spousta bomb okolo, mimochodem s nimi si ještě hodně užijete.
Prvním úkolem je vyvolat pořádný chaos a to nějak jinak než pořádnými výbuchy, doprovázenými skvěle podanými zvuky, ale ne takovými, které jsou zvládnuté v Bad Company 2. Hlavní postava, agent Rico Rodriquez nám zestárl, ale jeho triky se dochovaly. Navíc přibyla jedna z nejlepších věcí ve hře, tím je hák s lanem. Objevil se už v jedničce, ale tady je vypilován na jedničku. Hned od začátku je ovládání vcelku jasné, kliknutím klávesy F se Rico k objektu přesune a podržením může udělat nějakou akci mezi objekty. Kupříkladu můžete vzít dřevěnou bednu a tu spojit se zmiňovanými bombami a střelit do ní a schválně co se stane, inu člověk nikdy neví, pokaždé se fyzika zachová jinak. A teď směřuji k dalšímu pilíři hry. Fyzika obstarává veškerou kolizi ve hře a je zpracována pro požadavky hry, proto tady nelze mluvit o reálné fyzice jako takové, je to střeštěná hra s střeštěnou fyzikou. Jak jinak by mohlo auto shodit sochu nebo jezdit s osobákem po písečné poušti. Teď si něco povíme o technologické stránce hry, kde nepotěším majitele oken s XP. Tento systém byl záměrně vynechán, nejen pro svoji zastaralost, ale i omezenost v podobě DX9. Hra je primárně vyvinuta na technologiích platformy Direct X10 a žádnou jinou, pokud neberu DX10.1, kde se jedná pouze o lepší vyhlazování.
Tenhle celek dává neuvěřitelný pocit ze hry a všem doporučuji hru vyzkoušet, protože je to po dlouhé době změna a dlouhé chvíle na znovu odloženou MAFII 2 si můžete zkrátit tímto pestrým titulem útočící na sandboxovou hru roku a určitě držím palce, pokud nevezme místo českému konkurentovy. Pokud se vydáte z počátečního místa, začíná pro vás odpočet 30 minut, po kterou můžete demo hrát a plnit úkoly na omezeném prostoru ostrova Panau, konkrétně pouštní oblast.

Mohlo by se vám také líbit