Jak jsem se dostal do Google?


Lidi, se kterými se potkávám, často zajímá, zda pracuji v Google, což je díky mé angažovanosti k této globální společnosti přirozené. Když se podíváte na mé sociální profily, dojdete k podobnému závěru a sám se na LinkedIn považuji za „Digitálního patriota“. Nejsem tvrdohlavý a nepropaguji Google na každém rohu, ale když něco funguje, tak proč o tom otevřeně nemluvit a nedoporučit to dál? Žijeme v úžasné době, kdy máme dostupné informace ihned a všude díky nástrojům nebo aplikacím, které jsou téměř bezplatné pro všechny bez ohledu na brand. Z letité praxe pozoruji a stále se mi potvrzuje, že lidé nemají zkušenosti, bojí se a neví, jak se těmto novým možnostem přizpůsobit. Částečně je třeba změnit samotné myšlení a pochopit, jak vlastně moderní technologie fungují. Chci lidem pomoci nakouknout do tohoto nového světa, který už ani nevnímám a přijde mi jako samozřejmost. Abych se vrátil na začátek, tak nastává pravda pravdoucí, že pro Google skutečně nepracuji, ale byl jsem třeba na workshopu české pobočky Google, která se nachází v Praze. Proto si dovoluji onen provokativní nadpis. :)
Staré logo na recepci Google, Praha
Před několika lety nebyl Google ani v mém hledáčku zájmu, neměl tolik služeb a znal jsem jej obdobně jako většina lidí na světě - dobrý vyhledávač. Věci a životní události do sebe zapadají podobně jako ozubené kolečka, které roztočí další a další, čímž se člověku rozšiřují obzory. Jedno takové kolečko spustil Android, tehdy neznámý operační systém a můj první chytrý telefon jsem si vybral právě s tímto začínajícím systémem. Časem jsem se pustil do jeho úprav a dostal se do úzké komunity vývojářů různých vylepšení. Načerpal jsem určité zkušenosti a zjišťoval více informací. Začal jsem o nich psát a dostal se do povědomí jiných lidí, kteří mě oslovili, ať píšu technické články pro jejich redakce. Nejvíce se mi líbila Dotekománie v době, kdy byla ještě malý blog čítající několik fanoušků do mobilních telefonů, včetně mě. Částečně zde přispívám do dnešního dne a jsem rád, že jsem mohl být u přerodu z blogu na jeden z největších českých internetových magazínů o mobilním světě.


Google I/O 2016 Extended, Ostrava

Právě díky této příležitosti jsem také psal o novinkách, které Google postupně zaváděl. Jsem jeden z aktivních uživatelů sítě Google+, Youtube, Maps, Documents a dalších služeb, které jsem začal používat také v práci, jelikož jsme postupně začali nasazovat prostředí Google Apps vedle klasické platformy Microsoftu. Jednou jsme na Dotekománii publikovali článek o nově vznikající skupině GXG Ostrava, který mne nápadem natolik zaujal, až jsem kontaktoval zakladatele této komunity, dnes již blízkého kamaráda a kolegu Filipa, že se rád do této pro mě neznámé oblasti zapojím. Bylo to zcela něco nového, teprve jsem se v Ostravě rozkoukával a neměl žádné povědomí o skupinách GUG, neboli Google User Groups, ale cítil jsem něco výjimečného. Dali jsme si schůzku a pak už to šlo ráz na ráz. První akce, druhá a náhle úplně jiný svět, bez předchozí zkušenosti s organizováním nebo přednáškami. Během dvou let působení jsme úspěšně uspořádali desítky akcí a také jednu z největších, jakou lze v rámci této komunity spáchat – samozřejmě vývojářský festival DevFest.

GUG howtování, jedna z interních akcí
Náš Ostravský tým se brzy obohatil o nové členy a celkově jsme se posunuli o kus dále. Chce to chvíli na pochopení mentality komunity GUG, všichni děláme to stejné a přesto něco jiného. Ze začátku můžete být trochu zmatení, už ze samotné struktury, kde GUG.cz je nezisková organizace, která spojuje fanoušky z celé České republiky se zájmem o nové technologie a tito lidé mohou ve svých městech svobodně zakládat skupiny podle typu zaměření na školy (GEG), byznys (GBG), vývoj (GDG) nebo uživatele (GXG). Sám jsem začínal v poslední zmiňované, ale momentálně působím skoro ve všech. Je třeba říct, že v komunitě panuje volnost, otevřenost a nápady jsou vítány s úsměvem. Mám možnost poznat spoustu lidí z různých oborů, či povolání a jak jsem říkal, i když téměř všichni děláme v informačních technologiích, každý děláme něco jiného a díky pestrosti naší komunity si dokážeme navzájem pomoci. Každý svým způsobem přiloží ruku k dílu a to je základní kámen, co dělá GUG nejlepší komunitou, která dlouhodobě funguje, roste a zlepšuje se. Zmiňované skupiny existují v mnoha zemích, ale Česko je zcela jedinečné. Ať už počtem členů, akcí nebo v komunikaci a postavení. Výhodou členství a aktivity v komunitě je příležitost dostat se na zajímavá místa, konference, získat podporu, či partnery a poznat zajímavé lidi z různých firem nebo škol, jelikož naše řady zastupují také profesoři. Tohle byla moje cesta, na níž jsem měl možnost dostat se třeba do českého Google, která zdaleka nekončí tady a vůbec by mě kdysi nenapadlo, že moje životní dráha povede zrovna tímto směrem. Díky všem, kteří tohle umožnili ;)


Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš“

Mohlo by se vám také líbit